VERTROUWENSPERSOON

SV Heinenoord wil een veilige vereniging zijn, waar iedereen met plezier bezig is met haar of zijn sport.
Het kan voorkomen dat leden van onze voetbalvereniging tijdens trainingen en wedstrijden en op ons sportcomplex geconfronteerd worden met vormen van ongewenst gedrag, zoals pesten, seksuele intimidatie, discriminatie en agressie. Het is prettig als een getroffen lid van onze vereniging met zijn/haar problemen terecht kan bij een vertrouwenspersoon.
Een vertrouwenspersoon is er voor leden die meldingen of klachten hebben over ongewenst gedrag zoals:
• agressie en geweld
• seksuele intimidatie/ongewenste intimiteiten
• pesten
• discriminatie
Een vertrouwenspersoon gaat altijd vertrouwelijk om met de informatie van de leden.
Er is een geheimhoudingsplicht en de activiteiten van de vertrouwenspersoon vallen onder de verantwoording van het Bestuur
Als er sprake is van seksuele intimidatie en je wilt het niet meteen bespreken met een vertrouwenscontactpersoon van SV Heinenoord, dan kun je ook terecht bij het NOC*NSF meldpunt met eerste vragen, twijfels of om je verhaal te vertellen.
Het vertrouwenspunt is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Op zondag is er geen bereikbaarheid. Het nummer is: 0900 – 202 55 90 (€0,10 per minuut).