HEINENOORD - H.B.S.S. : 4 – 1 RUST: 4 – 0.

HEINENOORD NAAR VOLGENDE RONDE IN DISTRICTSBEKER.
De opmerking tegen Andrew Dias dÚllois net voor de wedstrijd:
Dit kon wel eens een zevenklapper worden, beantwoordde hij met:
Ga ik voor zorgen.
Aanvankelijk zag het er niet naar uit omdat de Schiedammers goed partij gaven en de mannen van Ralph Kalkman volop de tijd namen om elkaar wat af te tasten.
Na een kwartier spelen volgde dan eindelijk het eerste schot van afstand door Melvin Zaalman en een vrije trap van Neall Mouthaan, die beiden in de handen van doelman Erik Peters belandden.
In de 24e minuut was het wel raak, toen Andrew Dias dÚllois van 25 meter hard en zuiver raak schoot. 1-0.
Het ijs was gebroken en de ene na de andere aanval volgde.
In de 28e minuut werd de op snelheid liggende Sander de Heus binnen de zestien onder uit gehaald en deponeerde de goed leidende scheidsrechter Mourabit uit Gouda de bal op de stip.
Mitch Fransen schoot feilloos binnen en dat betekende 2-0.

Het antwoord kwam van aanvoerder Dennis Thienpondt, die een verraderlijke schuiver losliet, wat echter geen probleem voor doelman Stan Moerland was.
Op aangeven van Andrew van Tiggelen nam Neall Mouthaan de bal meteen op de pantoffel, waarbij de Schiedamse sluitpost de nodige moeite had.
In de 36e minuut was het wederom Andrew van Tiggelen die deze keer Arif Irilmazbilek op maat bediende en hij meteen uit de draai een juweeltje van een doelpunt in de uiterste hoek plaatste. 3 – 0.
Een minuut later was het Melvin Zaalman, die uit een voorzet van Neall Mouthaan dacht de 4-0 binnen te schieten, echter dit doelpunt werd na overleg met assistent scheidsrechter Jongepier wegens buitenspel afgekeurd.
De herkansing voor Melvin Zaalman kwam even later toen hij een niet te missen kans op aangeven van Neall Mouthaan naast kopte.
De supporters op de tribune gaven de schuld aan de inmiddels verschenen zon.
Toch kwam de 4 - 0 op slag van rust nog op het scorebord.
Een vrije trap van Andrew Dias dÚllois werd met een snoekduik door Martijn Terlouw schitterend ingekopt.
Het tweede bedrijf begon met drie invallers.
Desley de Wolf – Sander de Heus en Martijn Terlouw bleven achter in de kleedkamer en voor hun in de plaats kwamen:
Anthal v.d. Berg – Nick Jonkman en Marvin Strik.
Je zou zeggen, dat met deze wissels de zevenklapper een eenvoudige klus zou worden.
Zo schoot Melvin Zaalman op de paal en de kopbal van Arif Irilmazbilek die volgde werd met een reflex van doelman Erik Peters uit het doel geranseld.
Na diverse pogingen bleek al gauw, dat het moeilijk zou worden en in de 67e minuut viel zelfs een treffer aan de andere kant.
In de counter gaf Rachid Bouali de uitgelopen doelman Stan Moerland het nakijken en dat betekende 4 – 1.
Wat men ook probeerde, er kwam geen verandering meer in de stand, die dus eindigde in
4 – 1 en Heinenoord door gaat naar de volgende ronde van de districtsbeker.
a.s. zaterdag volgt de altijd lastige wedstrijd in Dordrecht tegen het eveneens door BeneVia gesponsorde Oranje Wit. Aanvang: 15.00 uur.
Opstelling:
Stan Moerland - Martijn Terlouw ( 46. Anthal v.d. Berg ) – Toine v.d. Berg – Desley de Wolf -
( 46. Nick Jonkman ) – Andrew van Tiggelen – Andrew Dias d ‘Ullois - Sander de Heus -
( 46. Marvin Strik ) – Melvin Zaalman – Mitch Fransen – Naell Mouthaan – Arif Irilmazbilek.

keukenmaxx