Heinenoord MO19 - IFC MO19 1-0

Vandaag eindelijk weer eens een wedstrijd voor de meiden. Was al weer even geleden dat de meiden van Piet mochten spelen. Een bekende tegenstander vandaag, al meerdere seizoenen spelen we tegen IFC. IFC is een fysiek spelende ploeg met ook een aantal goed voetballende dames, met name achterin. Maar ook een ploeg die moeilijk tot scoren komt. Eigenlijk wel vergelijkbaar met de Noord. De verslaggever was iets te laat op het park van Heinenoord daardoor de enige echt grote kans van IFC niet gezien. Maar volgens de supporters van IFC had die er best in gemogen. De eerste helft speelde Heinenoord niet verkeerd en waren er soms mooie combinaties te zien. Helaas ontbrak het vaak aan de juiste eindpass waardoor ook Heinenoord niet veel kansen kreeg om de score te openen. Het was goed om te zien dat Quinty weer meedeed en ouderwets er in kleunde.

Verder viel op dat Sam een goede partij speelde waardoor Pa Peter trots als een pauw langs de kant stond. Al met al een terecht ruststand wat misschien ook wel de einduitslag behoorde te zijn. De tweede helft deden de dames van Piet er een schepje bovenop en waren iets vaker op de helft van IFC te vinden dan andersom. Toch was het af en toe billen knijpen in de achterhoede van de Noord maar Sanne kon haar doel schoon houden. Ongeveer een kwartier voor de wedstrijd begon Julia aan een actie die haar in de zestien van IFC bracht door goed door te zetten. Vervolgens de bal te verliezen, de bal terug te krijgen om daarna perfect voor te zetten en Cleo er als de kippen bij was om de 1-0 aan te laten tekenen. Hierdoor zagen alle meiden hun harde werken beloond met een 1-0 voorsprong. Vervolgens was het alle hands aan dek om deze voorsprong vast te houden hetgeen prima lukte, alhoewel de scheidsrechter wel erg lang liet doorgaan. Hetzij hem vergeven want hij floot verder een prima wedstrijd. Al met al een prima start van het weekend. Met een beetje geluk kunnen we nog steeds derde, en heel misschien, tweede worden in deze competitie. En dat zou toch weer een prima prestatie zijn!

keukenmaxx