Heinenoord MO19 - DVV09 MO19 1-1

Vandaag de wedstrijd tegen de, misschien, wel bekendste ploeg waar de meiden tegen spelen. En dan weet je dus ook dat dit moeilijke wedstrijden zijn tegen een altijd fysiek spelend DVV. Dat was deze zaterdagmorgen niet anders. De meiden uit Flakkee kwamen feller en actiever uit de startblokken dan de Noord. Dit leidde in eerste instantie niet tot groot gevaar. Achterin stond het goed en speelde met name Michelle de eerste helft een sterke partij. Anouk had haar handen vol aan de behendige kleine buitenspeelster van DVV.

Ditzelfde gold voor Sam in de tweede helft toen deze speelster van links naar rechts verhuisde. Maar zowel Sam als Anouk gaven niet op en speelde een goede partij. Ditzelfde gold voor Sanne die de goede lijn van vorige week doortrok en prima keepte. Op het middenveld hadden Julia en Tess moeite om in het juiste ritme te komen en konden hierdoor niet het spel verdelen zoals vorige week tegen Barendrecht zo goed lukte. Na ongeveer 20 minuten werd het 0-1 doordat een speelster van DVV zo maar vrij door kon lopen in het centrum van de verdediging. Hierna werden de meiden van Piet iets sterker en kreeg de Noord ook kansen. Het was Cleo die de na goed doorzetten op een bekeken manier de gelijkmaker net voor rust liet aantekenen. De tweede helft was DVV sterker en was het alle hens aan dek voor de meiden. Door hard te werken en met wat geluk werd het gelijke spel binnen gehaald. Naomi had nog een kans om zelfs de 3 punten binnen te halen maar dit lukte helaas net niet. Al met al weer hard gewerkt en volgens mij het maximale eruit gehaald.

keukenmaxx